تـــا به تـــا

تـــا به تـــا

حضرت سلیمان تختش بر باد بود؛ یعنی عالم بر باد است!

وقتی که می‌نویسی،
فکرکن به این‌که باید
از میان خواننده‌هات
یکی دو نفر کشته شوند...
نوشته‌ای که نتواند کسی را بکشد
به درد نمی‌خورد.
نوشته‌ای که تو را
توی تعلیق و غصه
از پا درنیاورد،
به درد
ویترین کتابخانه‌های ملی می‌خورد
و صورت روشنفکرهای مزخرف.
بخوان، غصه بخور.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ اسفند ۹۷، ۰۳:۴۰ - سعید
    سلام

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۴
مهر

سکوت در یرابر حکم اعدام دادگاه رزیم منحوس آل سعود=خیانت محض
خیلی ناراحت و خشمگینم از اونچه که داره برای ایشون اتفاق می افته
خیلی...

۱۵
مهر

اگر یادتان باشد، داعش از هنگامی اسم و رسم دار شد که با حمله برق آسا، موصل تصرف شد. تصرف موصل باعث شد که داعش به سلاح های سنگین ارتش عراق مجهز شود و غارت بانک مرکزی موصل این گروه را به ثروتمندترین گروه سلفی تبدیل کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می شد کمتر از هزار نیروی داعشی در این عملیات شرکت داشتند.
آن وقت ها صحبت هایی مطرح بود که علت عدم مقاومت ارتش عراق و نیروهای اقلیم کردستان در مقابل داعش این بود که برخی از فرماندهان غیر شیعه محلی عراق و بارزانی برای فشار به دولت مرکزی عراق طبق اقدام هماهنگ در مقابل داعش عکس العملی نشان ندادند.

بارزانی همان روزها، به جای مقابله با داعش در غرب عراق، نیروهای خود را راهی کرکوک کرد تا کرکوک توسط کردها تصرف شود. بعد از آن هم در غیاب طالبانی نوای استقلال از عراق سر داده بود و در خیال خود را اولین رئیس حکومت کشور کردستان می دید. 
اما به صورت حماقت انگیزی حساب یک جای کار را نکرده بود! این که داعش هیچ دلیلی ندارد که عملیات خود را علیه دولت مرکزی عراق محدود کند. خیلی زود داعش با نیروهای کرد هم درگیر شد و طبق اذعان مقامات اقلیم کردستان کمک های ایران بود که از پیشروی داعش جلوگیری کرد و ظاهرا هم، همین باعث شد که فعلا بارزانی پرچم استقلال کردستان را پایین بکشد. از سوی دیگر اکنون داعش، هم قوم های بارزانی را با سلاح های ارتش عراق در سوریه زیر آتش گرفته است و با آواره کردن بیش از صد هزار کرد، بخش بزرگی از ناحیه کردنشین را تصرف کرده است و کردهای سوریه او را ملامت می کنند. 
فکر می کنم بارزانی درس بزرگی گرفته است! این که امنیت کردستان، جدا از امنیت بقیه عراق نیست و تضعیف دولت مرکزی عراق، به ضرر کردستان عراق هم است. این که، کردستان بدون داشتن متحدینی مانند ایران بسیار آسیب پذیر است و لذا نباید این متحد را ناراضی کرد. کردها، امروز دارند  تقاص خیانت بارزانی در عدم مقابله با داعش را می دهند.

حالا بخشی از همان روند در حال تکرار است. داعش در مرز ترکیه در حال پیشروی است و اردوغان در حال تماشا! چند روز دیگر، کوبانی یا عین العرب تصرف می شود و داعش نوار مرزی طولانی با ترکیه پیدا می کند. منطق اردوغان واضح است! نباید بگذاریم کردها قدرت بگیرند و آنها تضعیف شوند بهتر است. اما اشکال کار این است که او هم دچار حماقت بارزانی شده است! چه تضمینی است که داعش پس از محکم کردن جای خود، سراغ حمله به ترکیه هم نرود؟ شاید در خیال خودش فکر می کند که ناتو از ترکیه حفاظت خواهد کرد! اما دیگر با خود نمی گوید که ناتو در جنگ نامتقارن مهارتی ندارد. و از آن مهمتر اگر جنگی شود، خرابی آن به ترکیه خواهد ماند. دیروز هم اولین خمپاره به خاک ترکیه اصابت کرد و یک خانه روستایی را ویران کرد. به نظر شما، بلایی که سر بارزانی آمد، بر سر اردوغان هم خواهد آمد؟

(+)

۱۳
مهر

ای صبا از من به اسماعیل قربانی بگو
زنده برگشتن ز کوی دوست شرط عشق نیست!
عید قربان مبارک
۱۱
مهر
داعش و ترکیه دو روی یک سکه اند، یکی نماینده تحجر و اسلام تکفیری و دیگری نماینده لائیسیته و اسلام سکولار به همین خاطر هم داعش عملاً مورد حمایت آنکاراست و اول بار از دروازه های ترکیه به سنگر مقاومت حمله کرد. این دو در مورد صهیونیسم هم اتفاق نظر دارند!

داعش ماموریت دارد زمینه ایجاد و گسترش اسلام سکولار را فراهم کند، با معرفی اسلامی همچون «مسیحیت قرون وسطی»، تا مردم از دینِ پیامبرِ مهربانی‌ها متنفر شوند و به سکولاریسم پناه ببرند، تا اسلام در مساجد محدود بماند و به غرب نرسد.

از موجِ جدید و جدی اسلام گرایی با قرائتِ انقلاب اسلامی هراسیده اند و داعش را علم کرده اند تا وحشت آفرینی کند، طبیعی است که این حرامیانِ یزیدی و باقیمانده‌های لشکرِ عمرِ سعد بعد از مدتی سرکوب می شوند اما لولوی آنها باقی خواهد ماند.

جهاد نکاح داعش نیز همان صنعت پورنو غرب است که به زبان اسلام تکفیری ترجمه شده است، داعش، این طبلِ توخالی، شعبهِ خاورمیانهِ هالیوود است تا با جبههِ ضداسلامی مانع «رنسانس اسلامی» شود.

اما، والله خیرالماکرین...