تـــا به تـــا

تـــا به تـــا

حضرت سلیمان تختش بر باد بود؛ یعنی عالم بر باد است!

وقتی که می‌نویسی،
فکرکن به این‌که باید
از میان خواننده‌هات
یکی دو نفر کشته شوند...
نوشته‌ای که نتواند کسی را بکشد
به درد نمی‌خورد.
نوشته‌ای که تو را
توی تعلیق و غصه
از پا درنیاورد،
به درد
ویترین کتابخانه‌های ملی می‌خورد
و صورت روشنفکرهای مزخرف.
بخوان، غصه بخور.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ اسفند ۹۷، ۰۳:۴۰ - سعید
    سلام

ما سرمون به مو حساسیت دارد

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۱۷ ب.ظ


این چنین انسان هایی هم هستن باور کنیم

درود برشرف معلم مریوانی که برای همدردی با دانش آموز بیمار خود موی سرش را تراشیده است.
علی محمدیان(معلم)نوشته : 
من و نیمای عزیز سرمون به مو حساسیت دارد

نظرات  (۴)

سلام.
شرح حدیثی از مرحوم آقا مجتبی تهرانی ره...
.......................................................................
روی عن رسول الله (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) قال:
«الْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ ... وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَا یَنْتَفِعُ عَبْدٌ بِعَمَلِهِ إِلَّا بِمَعْرِفَتنا»
روایتی از پیغمبر اکرم (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) منقول است که حضرت فرمودند: مودّت و محبّت ما اهلبیت را لازم بدارید، یعنی هیچگاه از مودّت و محبّت ما اهلبیت غفلت نکنید، هیچوقت. «الْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ»، لازم بگیرید، نعوذ بالله، دلهایتان حتّی لحظه و آنی از موّدت و محبّت ما خالی نباشد. روایت، مفصّل است. در عبارت دیگر حضرت میفرماید: «وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ»، قسم به آن موجودی که جان من در دست قدرت اوست، یعنی قسم به خداوند، «لَا یَنْتَفِعُ عَبْدٌ بِعَمَلِهِ»، اعمال نیک هیچ بندهای به او سودی نمیبخشد، «إِلَّا بِمَعْرِفَتنا»، مگر اینکه نسبت به ما معرفت داشته باشد، یعنی ما را برحقّ بداند.
در اینجا میخواهم نکتهای را عرض کنم: در باب اعمال نیکی که جنبة الهی و رنگ معنوی به آنها میدهیم، قبولی اعمال هر مسلمانی، هرکس میخواهد باشد، و نورانیّت و اثرگذاریِ عمل نیکش روی خودش، بستگی دارد به پیوندش با اهل بیت(علیهمالسلام). چون اعمال نیکی که انسان انجام میدهد، روی خودِ کنندةکار اثر دارد و این اثر گذاری غیر از مسألة قیامت و بهشت و ... است. این اثری است که روی خودش میگذارد و در نتیجه به انسانیّت و الهیّت نزدیک میشود. مثلاً در مورد نماز، هم پاداش داریم و هم اثری که خود نماز روی انسان میگذارد که به واسطة آن برای انسان نورانیّت باطنیّه میآورد، حال چه قبولی عمل نیک و چه نورانیّت و اثرگذاریش روی عاملش، بستگی به پیوند عامل با اهل بیت دارد. لذا اگر شخص با آنها پیوند نداشته باشد؛ یعنی از نظر قلبی مودّت و از نظر ظاهری، معرفت به حقانیّت آنها نداشته باشد، عملش اثرگزاری ندارد. پس دو مطلب شد. من حرفهایم را می زنم، میخواهید بفهمید ، میخواهید نفهمید. وظیفة من گفتن است.
 البتّه این بحث در عبادات هست که: مؤمنی که مثلاً از نظر اعتقادی، معتقد است، امّا پیوند با اهل بیت ندارد، روز قیامت مؤاخذهاش نمیکنند که چرا نماز نخواندی و بعد او را جهنّم ببرند. امّا اینگونه نیست که او را به أعلی علییّن بهشت هم ببرند. چون مسائل معنوی و اعمالی که انسان انجام میدهد، آنگاه اثربخش و نافع است که این پیوند با اهل بیت برقرار باشد.
امالی مفید ص 140 – بحارالانوار ج27 ص193
***************
قتنه ،فتنه بزرگی بود...http://zareh.blog.ir/post/275

پاسخ:
سلام
تشکر

چقققدر زیباست این رفتار

  • مهدی فخرایی
  • سلام واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.من شما را لینک کردم اگر شما هم خواستید منو لینک کنید ..اگر با تبدل لوگو هم موافقین خبرم کنین.
    پاسخ:
    سلام
    با افتخار لینک شدید
  • علیرضا حیدرخانی
  • فقط یک ایرانی میتونه...
    پاسخ:
    هر انسان سرشتی میتونه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی