تـــا به تـــا

تـــا به تـــا

حضرت سلیمان تختش بر باد بود؛ یعنی عالم بر باد است!

وقتی که می‌نویسی،
فکرکن به این‌که باید
از میان خواننده‌هات
یکی دو نفر کشته شوند...
نوشته‌ای که نتواند کسی را بکشد
به درد نمی‌خورد.
نوشته‌ای که تو را
توی تعلیق و غصه
از پا درنیاورد،
به درد
ویترین کتابخانه‌های ملی می‌خورد
و صورت روشنفکرهای مزخرف.
بخوان، غصه بخور.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ اسفند ۹۷، ۰۳:۴۰ - سعید
    سلام

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۶
آذر

از جمله کسانی هستم که اسمم واسه پیاده روی اربعین دراومد و نتونستم برم، چون پدرم نذاشت و استدلالش فقط همین بود که میری میمیری.

همین استدلال همین بهانه سالهاست که دل پدر رو نرم نمی کنه تا من ناکام از این دنیای لعنتی نرم. آخه شنیدم اونی که بمیره و کربلا نرفته باشه ناکام هست.

اولا برام فرقی نمی رفت کربلا، امام زاده بهلول، مشهد و هر زیارت گاهی، تا اینکه یهو یکی که میگفتن اسمش امام رضاست چنان محبتی انداخت تو این دل وامونده و این دل رو با عشق آشنا کرد و عشق شد امام رضا

معنی کربلارو نمی فهمیدم، هیئت که می رفتم میدیدم که خیلیا میگن کربلا کربلا، همین کلمه اونقدر تکرار شد که بالاخره این محبت و این نیاز درم ایجاد شد و الان سالهاست که در این حسرت بسر می برم.

وقتی که نیازمند عشق کعبه نبودم ناگاه خود را در مقابل کعبه یافتم و باورم نمی شد در آغوش که هستم، اصلا اینجا بودن یعنی چه، نمی فهمیدم.

الان سالهاست محتاج آغوش حرم شش گوشه شدم و این حسرت همچنان با من باقیست. 


گدا شدن به در خانه دوست قصد دیدن اوست
وگـرنه نان گــدایی که هـر گــــدا دارد ...


گاه از خواستن خسته میشم. حکمت این انتظار رو نمی تونم بفهمم

خوره ای رفته به جان من و هر دم گوید:

تو اگر پست نبودی حرمت می بردند


۲۴
آذر

پایش می‌افتاد، همه کار می‌کرد. مثلا تا آخرین نفس،پای همه چیز می‌ایستاد.
حتی اگر سرش می‌رفت.
آن‌روز هم آمده بود؛ دیگر پا نداشت، نفس نداشت، 
اما هنوز سر حرف‌هایش ایستاده بود.

۲۴
آذر

یا معنی شرف رو نمیدونن
یا انقدر پست هستن که اینها براشون شرف هست
شرف دانشجو اینها هستن
شهید چمران
شهید احمدی روشن
شهید احمدرضا احدی (رتبه برتر کنکور فیزیک)
شهید غلام رضا بیات (دانشجوی نخبه دانشگاه امام صادق)
شهید علم الهدی

۲۱
آذر

اوباما و رفقا پس از شنیدن جمله تاریخی  " من اوباما را فردی بسیار مودب و باهوش یافتم " از جانب حسن فریدون (روحانی ) ! :)

روحانی : اوباما را مودب و باهوش یافتیم!

اوباما:ما تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه آن‌ها اعمال کردیم که ضربه زیادی به اقتصادشان زد، فروش نفت آن‌ها را به شدت کاهش داد، ارزش واحد پولشان را به شدت پایین آورد... تمام این‌ها به این دلیل است که یک اجماع جهانی به وجود آمد.
روی کار آمدن «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های جهانی علیه این کشور بوده، اما گفت: البته این به این معنی نیست که ما باید به او یا هرکه در ایران است، اعتماد کنیم، به هر حال آن‌ها قسم خورده‌اند که علیه ما و بسیاری از ارزش‌هایی که ما اینجا داریم کار کنند.
با وجود آنکه هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذاریم، اما تاکید دارم که باید این مسیر را بیازماییم تا بلکه بتوانیم موضوع را به صورت دیپلماتیک حل کنیم... در ژنو گام اول را برداشتیم و برای اولین بار در یک دهه گذشته توانستیم رشد برنامه هسته‌ای آن‌ها را متوقف کنیم و در برخی بخش‌های مهم به عقب بازگردانیم.
 ما این ذخایر را به صفر رساندیم. ما توسعه نیروگاه اراک را نیز که مسیری دیگر برای دستیابی به بمب بود متوقف کردیم و ضمنا بازرسی‌های روزانه را اعمال کردیم... در نتیجه ایران در این ۶ ماه نمی‌تواند برنامه خود را توسعه داده یا ذخایر اورانیوم خود را افزایش دهد.

در عین حال تمام تحریم‌های اصلی بر جای خود ماندند، تحریم‌های نفتی، بانکی و دیگر تحریم‌های مهم. حداکثر تنها ۷ میلیارد از مجموع صدها میلیاردی که آن‌ها در نتیجه تحریم‌ها از دست می‌دهند نصیبشان می‌شود.
*عدم مذاکره با ایران می‌توانست به تضعیف رژیم تحریم‌ها منجر شود*،  هیچ تحریم‌ اصلی‌ای دست نخورده و تمام این کاهش تحریم‌ها برگشت‌پذیر هستند. اگر ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، اگر با حسن نیت مذاکره نکند، تحریم‌ها بازمی‌گردند.

۲۱
آذر

برف با تمام سفیدی، جاذبه و زیباییش، زندگی بعضیهارو سخت میکنه،... مخصوصا کودکان کاااااااااار