تـــا به تـــا

تـــا به تـــا

حضرت سلیمان تختش بر باد بود؛ یعنی عالم بر باد است!

وقتی که می‌نویسی،
فکرکن به این‌که باید
از میان خواننده‌هات
یکی دو نفر کشته شوند...
نوشته‌ای که نتواند کسی را بکشد
به درد نمی‌خورد.
نوشته‌ای که تو را
توی تعلیق و غصه
از پا درنیاورد،
به درد
ویترین کتابخانه‌های ملی می‌خورد
و صورت روشنفکرهای مزخرف.
بخوان، غصه بخور.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ اسفند ۹۷، ۰۳:۴۰ - سعید
    سلام

من اوباما را فردی بسیار مودب و باهوش یافتم

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۵ ب.ظ

اوباما و رفقا پس از شنیدن جمله تاریخی  " من اوباما را فردی بسیار مودب و باهوش یافتم " از جانب حسن فریدون (روحانی ) ! :)

روحانی : اوباما را مودب و باهوش یافتیم!

اوباما:ما تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه آن‌ها اعمال کردیم که ضربه زیادی به اقتصادشان زد، فروش نفت آن‌ها را به شدت کاهش داد، ارزش واحد پولشان را به شدت پایین آورد... تمام این‌ها به این دلیل است که یک اجماع جهانی به وجود آمد.
روی کار آمدن «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های جهانی علیه این کشور بوده، اما گفت: البته این به این معنی نیست که ما باید به او یا هرکه در ایران است، اعتماد کنیم، به هر حال آن‌ها قسم خورده‌اند که علیه ما و بسیاری از ارزش‌هایی که ما اینجا داریم کار کنند.
با وجود آنکه هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذاریم، اما تاکید دارم که باید این مسیر را بیازماییم تا بلکه بتوانیم موضوع را به صورت دیپلماتیک حل کنیم... در ژنو گام اول را برداشتیم و برای اولین بار در یک دهه گذشته توانستیم رشد برنامه هسته‌ای آن‌ها را متوقف کنیم و در برخی بخش‌های مهم به عقب بازگردانیم.
 ما این ذخایر را به صفر رساندیم. ما توسعه نیروگاه اراک را نیز که مسیری دیگر برای دستیابی به بمب بود متوقف کردیم و ضمنا بازرسی‌های روزانه را اعمال کردیم... در نتیجه ایران در این ۶ ماه نمی‌تواند برنامه خود را توسعه داده یا ذخایر اورانیوم خود را افزایش دهد.

در عین حال تمام تحریم‌های اصلی بر جای خود ماندند، تحریم‌های نفتی، بانکی و دیگر تحریم‌های مهم. حداکثر تنها ۷ میلیارد از مجموع صدها میلیاردی که آن‌ها در نتیجه تحریم‌ها از دست می‌دهند نصیبشان می‌شود.
*عدم مذاکره با ایران می‌توانست به تضعیف رژیم تحریم‌ها منجر شود*،  هیچ تحریم‌ اصلی‌ای دست نخورده و تمام این کاهش تحریم‌ها برگشت‌پذیر هستند. اگر ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، اگر با حسن نیت مذاکره نکند، تحریم‌ها بازمی‌گردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی