تـــا به تـــا

تـــا به تـــا

حضرت سلیمان تختش بر باد بود؛ یعنی عالم بر باد است!

وقتی که می‌نویسی،
فکرکن به این‌که باید
از میان خواننده‌هات
یکی دو نفر کشته شوند...
نوشته‌ای که نتواند کسی را بکشد
به درد نمی‌خورد.
نوشته‌ای که تو را
توی تعلیق و غصه
از پا درنیاورد،
به درد
ویترین کتابخانه‌های ملی می‌خورد
و صورت روشنفکرهای مزخرف.
بخوان، غصه بخور.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ اسفند ۹۷، ۰۳:۴۰ - سعید
    سلام

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۸
مرداد
بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ (الأنفال/۶۰)‏

و براى (آمادگى مقابله با) دشمنان، هرچه مى‏ توانید از نیرو و از اسبان سوارى فراهم کنید تا دشمن خدا و دشمن خودتان و نیز (دشمنانى) غیر از اینان را که شما آنان را نمى‏ شناسید، ولى خداوند آنها را مى‏ شناسد، به وسیله آن بترسانید، و در راه خدا (و تقویت بنیه‏ ى دفاعى اسلام) هرچه انفاق کنید، پاداش کامل آن به شما مى‏ رسد و به شما ستم نخواهد شد .

۲۱
مرداد

حسن روحانی: عده ای شعار سیاسی می دهند اما بزدل سیاسی هستند/ هر وقت مذاکرات می شود، می گویند می لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید/ در رأس وزارت خارجه کسانی هستند که جزو برترین دیپلمات های جهان است
در همایش سفرای ایران در خارج از کشور 20 مرداد 93

 

                     1- اگر محمود احمدی نژاد اینگونه سخن می گفت و با چنین ادبیاتی حرف می زد وجدانا چه می گفتند؟ لمپن؟ هتاک؟ غیرنقدپذیر؟ شأن رییس جمهور را رعایت نمی کند؟

منظور بنده دفاع از احمدی نژاد نیست چرا که او علیرغم نکات مثبتی که داشته اشتباهات و خطاهای مهمی را نیز انجام داده، ولی خوب است کمی انصاف داشت فقط کمی!


               2- اینگونه سخن گفتن در راستای حفظ وحدت و انسجام ملی است؟ بزرگوارانی که وحدت و ائتلاف ملی برای شان ناموسی است با این ادبیات و عصبانیت حرف زدن نفر دوم کشور را در این راستا تحلیل می کنند؟

 

              3- چرا جناب ظریف و دستگاه متبوعه اش که از برترین های جهان هستند، به سوالات و اشکالات مربوط به مذاکرات و توافقات پاسخ نمی دهند؟  جناب رئیس جمهور! بهتر نیست به جای عصبانیت و تازیدن به منتقدین در بستری مانند رسانه ملی گفتگویی منطقی و فنی در مورد مذاکرات و توافقات صورت گیرد و قضاوت را بگذاریم بر عهده مردم؟ بزدل سیاسی کسی است که حاضر نمی شود در یک برنامه زنده تلویزیونی مقابل افکار ملت به گفتگو در مورد عملکردش بنشیند


پ.ن:

1- ادب مرد به ز دولت اوست

2-درسته که به قول شما آدم ها رو نمی شه به زور به "بهشت" فرستاد ولی دولت اعتدال شما اونقدر توانمند هست که آدم ها رو به "جهنم" بفرسته.

۱۸
مرداد

عزیزان من! فرزندان من! مواظب باشید دشمن حرکت شما را متوقف نکند. خدای متعال در دو جای قرآن به پیغمبرش میفرماید: «فاستقم کما امرت»،(۱) «و استقم کما امرت»؛(۲) استقامت کن. استقامت یعنی ایستادگی کردن، ادامه دادن، راه را دنبال کردن، متوقف نشدن؛ این رمز کار است. باید پیش برویم.۱۳۹۰/۱۱/۱۰

۱ ) سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲

۲ ) سوره مبارکه الشورى آیه ۱۵

(+)

پ.ن: بله این رمز پیروزیه ماست. استقامت رمز پیروزیه ماست. ولی همیشه یادمون میره. و انتظار داریم که همیشه در عالی ترین شرایط کارهای بزرگ رو انجام بدیم . برای همین هست که هر روز داریم شکست می خوریم و برنامه ها و پروژه هامون به نتیجه نمیرسه و دلسرد میشیم.

فکر کنم باید درس استقامت را باید از چمران یاد بگیرم. ولی خیلی فرق هست بین من و چمران. ولی چمران همین طوری چمران نشد. استقامت کرد.

رمز پیروزی و تداوم حرکت، توکل به خدا، حسن‌ظن به خدا، اعتماد به خدای متعال و حفظ وحدت و پیوستگی است.

۱۲
مرداد

شعر خانم سادات هاشمی که در محضر آقا خوندن و خیلی عالی بود:


مزه عشق به این خوف و رجاهاست رفیق
عاشقی بازی آزار و تسلاست رفیق

قیمت یک دم از آن وصل چشیدن یک عمر
گریه و بغض و تب و آه و تمناست رفیق

نشدم راهی این چشمه که سیراب شوم
تشنگی ناب‌ترین لذت دنیاست رفیق

بارها تا لب این چشمه دویده‌ست دلم
طعمش اما فقط از دور گواراست رفیق

اسم آن روز که نامیده‌ای‌اش روز وصال
در لغت‌نامه من روز مباداست رفیق

نیست در شهر، عزیزی که دل از ما ببرد
بنشین شعر بخوان، دورِ جوان‌هاست رفیق


با صدای شاعر :
۱۰
مرداد
هوالحق


بعد از تمام شدن وقت نهار، از جلوی تدارکاتِ سپاه شوش رد می شدم که دیدم مهندس «صدرالله فنی» بالای یکی ازکیسه‌ها ی کمک های مردمی که نان خشک محلی داخلش بود ایستاده و نان خشک می‌خورد. ظرف آبی هم کنار دستش بود که گاهی با آن لب تر می کرد. از دیدن این منظره منقلب شدم و رفتم خدمتشان و گفتم: برادر فنی! غذا که هست. اگه بگید، بچه ها میارن خدمتتون
جواب داد: ممنونم. خدا خیرت بده. شما دعا کن خدا بابت همین چار تیکه نون خشک از منبگذره، چون من کاری واسه اسلام انجام ندادم
شهید مهندس صدرالله فنی


۰۶
مرداد


امام زمانی که من میشناسم، پدر مستضعفان و مظلومان است، نه فقط امام شیعیان. امام زمانی که من میشناسم، فردا عید ندارد. امام زمانی که من میشناسم، این روزها قلبش از محنت ملت مظلوم فلسطین در فشار است. امام زمانی که من میشناسم، از تفرقه ى امت اسلامی و از خنجری که منافقان امت با سکوت خود در قبال فجایع غزه بر پیکر امت واحده وارد کرده اند خشمگین است. امام زمانی که من میشناسم، غصه دار کودکان مظلوم غزه است، و عید ندارد. من چطور میتوانم ادعا کنم که شیعه ى او هستم و عید بگیرم؟؟ من به امام زمانم اقتدا میکنم و عید ندارم. 



نایب امام زمانی که من میشناسم، در غیاب امام زمان، پدر مستضعفان و مظلومان و قائد امت اسلامی است، نه فقط رهبر جمهوری اسلامی. نایب امام زمانی که من میشناسم، فردا از تلخی طعم عید با ما سخن خواهد گفت. نایب امام زمانی که من میشناسم، همان آقایی است که سه سال پیش، روز عید فطر در خطبه هاى نماز، بخاطر یک حادثه ى طبیعی سیل در پاکستان آنطور بغض کرد و با بغضش اشک همه را جاری کرد و طعم تلخ عید را به ما متذکر شد. اگر یک سیل طبیعی و بی خانمان شدن بخشی از امت اسلامی آنگونه قلب او را جریحه دار کرد، ظلمی که در این چهار هفته بر مردم غزه و کودکان بی پناه فلسطینی روا شد با قلب او چه کرده است؟..

من فردا عید ندارم، همانطور که مردم غزه عید ندارند، همانطور که نایب امام زمان عید ندارد، همانطور که امام زمانم عید ندارد.

۰۲
مرداد

« صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ »
« آن ها کران، لال ها و کوران هستند؛ لذا (از راه خطا) بازنمی‌گردند! »
سوره بقره  -  آیه 18